Esialgu võib tunduda, et mis see siis ära ei ole – kutsun paar-kolm tugevamat sõpra appi ning küll me selle klaveri kolitud saame! Jah, on võimalik, et kõik läheb hästi ja klaver jõuab õnnelikult ühest kodust teise. Aga keda sa süüdistad, kui kõik ei laabu nii, nagu sa arvasid, ja kallis pill saab viga? Või kui needsamad sõbrad pärast enam sinu telefonikõnedele ei vasta, sest mine tea, mis sul seekord plaanis on…
Kui tegemist pole lihtsalt riiete-pottide-raamatute vedamisega, siis on mitmes mõttes targem pöörduda kolimisfirma poole, selle asemel et proovida, kui raske asja tassimisega sa hakkama saad – ja mis saab siis, kui kolimise käigus tuleb välja, et justnimelt sellest asjast su jõud ikka üle ei käi.
Mis on kolimisfirma puhul teisiti?
- Esiteks: kogemused. Kolimisfirma oskab ette näha raskusi, mis sulle tähelepanuta võivad jääda: kas asi mahub uksest välja, lifti jne. Kui tegutsed omapäi ja kahe korruse vahel avastad, et klaverit trepist pöörama ei mahu ning ainus võimalus on see tagasi tirida ning alternatiivse plaani peale mõtlema hakata, siis on peavalu kindlasti rohkem, kui oleks kohe tööd asjatundjatele usaldades olnud.
- Teiseks: pakkimine. Klaver on väga õrn ese ning oht kolimisel tema pinnale kriimustus tekitada on suur. Kolimisfirma pakib iga eseme, millel on oht määrduda või kriimustatud saada, spetsiaalsesse mullikilesse.
- Kolmandaks: abivahendid. Suurte esemete tõstmisel on väga otstarbekad tõstmisrihmad, mis pannakse üle õlgade, nii et eseme raskus jaotud ühtlaselt kogu kehale (umbes sama efekt, mis seljakotil – on suur vahe, kas tassid kümmet kilo käe otsas või seljas). Rihmadega on ka mugavam esemest kinni hoida. Kindlasti oled mõnikord pidanud kiruma, et tõstaks küll, aga igal pool ainult siledad küljed, kust ma kinni peaksin saama võtta!
- Neljandaks: kindlustus. Kõik meie poolt kolitavad asjad on kindlustatud, nii et kui tõesti peaks juhtuma, et ese saab kahjustada (puruneb, saab kriimustada vms), siis võid olla kindel, et kindlustusselts maksab kinni kas uue asja ostmise või vana parandamise.